Teknoloji

Skywell, Chery ve MG’den Türkiye atılımı

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, basın toplantısında gazetecilerle bir araya gelerek 2023 değerlendirmesi, yeni hedef ve beklentilere ilişkin açıklamalarda bulundu.

Türkiye’nin Avrupa ile Gümrük Birliği anlaşmasını yenileyeceğini ve güçlü bir otomotiv tecrübesine sahip olduğunu belirten TAYSAD Başkanı Saydam, Çinlilerin Türkiye’deki üretime ciddi ilgisinin olduğunu ifade etti.

Türkiye ÇİN ŞİRKETLERİNİN RADARINDA

Şu anda birden fazla Çinli şirketle görüşme halinde olduklarına işaret eden Saydam, şu anda fabrika yatırımı için görüşmelerde bulunan Skywell’in öne çıktığını, adaylar arasında Chery ve MG’nin bulunduğunu söyledi.

Saydam, üye sayısının 520’ye ulaştığını belirterek, şöyle konuştu:

“Otomotiv yan sanayinin yüzde 85-90’ını temsil ediyoruz. Hedefimiz 2030 yılında dünyanın ilk 10 üreticisi arasında yer almak. Bu noktada 34 ülkede 200’ün üzerinde yatırımımız var. Toyota’nın üretiminde Türk yan sanayi kullanılıyor.” Plug-in hibrit motorlu araçlar.Toyota’nın Avrupa için ürettiği aracın motorunu Türkiye’de üretmesi otomotiv yan sanayimizin gücünü gösteriyor.Kızıldeniz’de son 2-3 aydır yaşanan sorun ve yüzde 30’luk vergi Avrupa Birliği’nin Çinli otomotiv markalarına uyguladığı dayatma, Türkiye’ye olan ilgiyi artırdı. Hatta şu anda birden fazla Çinli firmayla görüşme halindeyiz. 1 milyon adetlik iç pazar, Avrupa ile Gümrük Birliği anlaşmasını yenileyecek bir ülke ve güçlü bir otomotiv bilgi birikimi. Yatırım herkese fayda sağlayacaktır.”

”İSTİKRAR SAĞLAYALIM”

Özellikle ana sanayi yatırımı beklediklerini söyleyen Saydam, “Ama ana sanayi ve yan sanayinin yeniden masaya oturması gerekiyor. Nasıl ki yıkıcı teknolojiler varsa, dijital dönüşüm de, iş yapış şekillerinde de dönüşüm var. Otomotiv sektörünün sağlıklı ilerlemesi için 10 yıl önce imzalanan sözleşmelerin de değiştirilmesi gerekiyor.” sözlerini kullandı.

Saydam, başta finansman maliyetleri, ödeme koşulları, personel maliyetleri ve elektrik maliyetleri olmak üzere her şeyin değiştiğine dikkat çekiyor. “Dünyada kartlar yeniden dağıtılıyor, yeni kurallar belirleniyorsa istikrarı kuralım diyoruz.”söz konusu.

İç pazardaki duruma ilişkin soruya yanıt veren Saydam, şunları söyledi:

“Bu konu benim uzmanlık alanım değil, TAYSAD’ın da ana konusu değil ama 2023’te satışlar 1,2 milyon adedi aştıysa bazı şeyleri doğru yapmışız demektir. Bu başarı bizi 4 sıra yukarıya taşıdı ve dünyada 14’üncü olduk” Bütün bu ambargolar ve “İran gibi tedarik sıkıntısı çeken pazarı 1 milyonun üzerinde tutmamız gerekiyor. Bu nedenle araç yapısındaki değişiklik gibi ÖTV ve MTV yapısının da gözden geçirilmesi gerekiyor. Otomotiv sanayimiz, ekonomimiz ve ülkemiz için önemli” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu